Oktal Pharma

Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Pretilost povećava rizik za rak gušterače

  

Sastojak čokolade djelotvoran protiv kašlja

  

Preporuke WHO-a za zdrav život

  

Genetska podloga za rak pluća

  

Krvni test za rano otkrivanje raka pluća

svi članci »

Anketa

 
Faktor za zaštitu od sunca birate prema:
Tipu kože
Dobi (djeca/odrasli)
Duljini planiranog boravka na suncu
Željenom intenzitetu preplanulosti



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Mlijeko poništava blagotvoran učinak čaja na srce

objavljeno u broju 53 (04/07)

Mnogo je studija pokazalo kako je čaj blagotvoran za kardiovaskularno zdravlje, ali nova studija otkriva kako se zaštitno djelovanje čaja gubi kad se u njega dodaje mlijeko.

Za "loše" djelovanje mlijeka krive su bjelančevine zvane kazeini koje reagiraju s čajem, smanjujući koncentraciju katehina i flavonoida u čaju koji su odgovorni za njegove protektivne učinke protiv srčanih bolesti, tvrde znanstvenici. Voditeljica istraživanja prof. dr. Verena Stangl iz bolnice Charite, Universitatsmedizin - Berlin u Njemačkoj kaže da, ako pogledate rezultate studija, vidjet ćete kako je u Aziji manje srčanih bolesti, no u Engleskoj to nije slučaj, pa se nameće pitanje je li dodavanje mlijeka razlika između Azije i Engleske, gdje se čaj obično pije s mlijekom. U studiji je 16 zdravih žena u postmenopauzi pilo pola litre svježeg crnog čaja, crni čaj sa 10-postotnim obranim mlijekom, ili kuhanu vodu, tijekom tri različite prigode pod sličnim okolnostima. Znanstvenici su zatim mjerili funkciju stanica koje oblažu brahijalnu arteriju na podlaktici koristeći visokorezolucijski ultrazvuk prije i dva sata nakon konzumacije čaja. Otkrili su kako je crni čaj znatno poboljšao sposobnost opuštanja i širenja arterija. No, nakon dodavanja mlijeka, otkrili su kako je biološki učinak čaja u potpunosti nestao. Isto je potvrđeno na dodatnim istraživanjima na štakorima. "Ako želite piti čaj zbog njegovih dobrih zdravstvenih učinaka, ne pijte ga s mlijekom", kaže Stangl. Dodaje kako mlijeko ne sprječava samo pozitivne učinke čaja na krvožilni sustav, nego i uništava antioksidantne učinke čaja te možda i njegovo zaštitno djelovanje protiv raka.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr