Kava pomaže protiv gihta
Osobe koje dnevno popiju četiri ili više šalica kave manje su izložene bolnim napadajima gihta, tvrde kanadski znanstvenici.
Istraživači s University of British Columbia nakon šestogodišnjeg praćenja 14.000 ispitanika utvrdili su da je konzumacija kave direktno povezana s razinom urične (mokraćne) kiseline u zglobovima osoba koje pate od gihta. S obzirom na to da čaj nije imao takav učinak, znanstvenici u stručnom časopisu Arthritis Care and Research zaključuju da "odgovorni" aktivni sastojak nije kofein. Istraživanja pokazuju da se u razvijenim zemljama posljednjih godina povećava broj osoba koje pate od gihta, te da na povećanje rizika utječu konzumacija piva i crvenog mesa. Znanstvenici obrazlažu kako konzumacija kave može dovesti do smanjenja razine inzulina u krvi, a poznato je da je povišena razina inzulina povezana s višom razinom mokraćne kiseline. Simptom gihta ili uričnog artritisa su bolovi prouzročeni odlaganjem igličastih kristala mokraćne kiseline u vezivnom tkivu zgloba, zglobnim prostorima, hrskavici ili tetivama. Mokraćna kiselina je nusprodukt razgradnje purina ili otpadnih produkata tijela. Normalno, mokraćna kiselina se razgrađuje u krvi i odstranjuje mokraćom. Kada tijelo povećava proizvodnju mokraćne kiseline ili ako bubrezi ne izlučuju dovoljno mokraćne kiseline iz tijela, njena koncentracija u krvi se povećava. Giht se najčešće tretira protuupalnim lijekovima, promjenom prehrane i pijenjem većih količina vode. U težim slučajevima primjenjuju se i snažniji lijekovi namijenjeni smanjivanju razine mokraćne kiseline u krvi.
Izvor: http://www.plivazdravlje.hr
|