Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Antitijelima protiv Alzheimerove bolesti

  

Povezanost testosterona i Alzheimerove bolesti

  

Život u gradu povećava rizika za rak dojke

  

Ljubav diktira tjelesnu masu žena

  

Vitamini smanjuju broj tumora kod muškaraca

svi članci »

Anketa

 
Faktor za zaštitu od sunca birate prema:
Tipu kože
Dobi (djeca/odrasli)
Duljini planiranog boravka na suncu
Željenom intenzitetu preplanulosti



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Hrana može pojačati učinak lijekova

objavljeno u broju 55 (08/07)

Kombinacija lijekova i pravih namirnica može povećati djelotvornost tretmana te smanjiti troškove liječenja, tvrde istraživači s University of Chicago.

Rezultati koje je objavio Journal of Clinical Oncology pokazuju da uzimanje lijekova za rak dojke zajedno s masnom hranom rezultira 325 posto boljom apsorpcijom nego kad se ti lijekovi uzimaju na prazan želudac. To znači da se uz odgovarajući režim prehrane može smanjiti propisana doza na samo 40 posto predviđene, te tako ostvariti i velike uštede. Znanstvenici dodaju kako je istodobno konzumacijom soka od grejpfruta, poznatog po tome da pospješuje ulazak lijekova u krvotok, dozu moguće dodatno smanjiti. U istraživanju je utvrđeno i da je odgovarajućom prehranom moguće smanjiti negativne popratne učinke nekih lijekova za rak, primjerice proljev. Znanstvenici upozoravaju na opasnost samostalna istraživanja veze između prehrane i lijekova te pozivaju na provođenje dodatnih testova.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr