Novo istraživanje o štetnom utjecaju akrilamida
Žene koje svakodnevno konzumiraju hranu pripremljenu na visokim temperaturama, poput pomfrita ili čipsa, imaju dvostruko veći rizik za rak jajnika i maternice, tvrde nizozemski istraživači.
Znanstvenici sa Sveučilišta u Maastrichtu to objašnjavaju utjecajem akrilamida, kemijskih spojeva koji nastaju prilikom prženja i pečenja mnogih namirnica. U 11-godišnjoj studiji sudjelovalo je 120.000 ispitanika, a povećanje rizika za rak utvrđeno je kod žena koje su dnevno unosile više od 40 mikrograma akrilamida. Laboratorijska testiranja još su prije pet godina upozorila na moguću opasnost od akrilamida, no novo istraživanje, čije je rezultate objavio stručni časopis Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention, prvo je koje je utvrdilo vezu između akrilamida u prehrani i povećana rizika za rak. Stručnjaci napominju kako je praktički nemoguće potpuno eliminirati akrilamide iz naše prehrane, te dodaju kako se oni češće javljaju nakon termičke obrade hrane obojene umjetnim bojama.
Izvor: http://www.plivazdravlje.hr
|