Oktal Pharma

Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Povezanost slobodnih radikala i bolesti mozga

  

Molekule iz stabljike ananasa djeluju protiv raka

  

Čip za detekciju gripe i SARS-a

  

Omega-3 masne kiseline štite od dijabetesa tipa 1

  

Otkriven centar u mozgu zadužen za osjećaj sreće

svi članci »

Anketa

 
Faktor za zaštitu od sunca birate prema:
Tipu kože
Dobi (djeca/odrasli)
Duljini planiranog boravka na suncu
Željenom intenzitetu preplanulosti



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Konzumacija kave smanjuje rizik za rak jajnika

objavljeno u broju 58 (02/08)

Istraživanje znanstvenika s Harvarda sugerira da konzumacija kofeina može smanjiti izglede za razvoj raka jajnika.

U stručnom časopisu Cancer objavljeno je i kako je pozitivan učinak kofeina bio najuočljiviji kod žena koje nikad nisu koristile oralne kontraceptive niti hormonske nadomjeske nakon menopauze. Procjenjuje se da svake godine u svijetu 190.000 žena oboli od raka jajnika. Bolest se obično javlja kod žena starijih od 50 godina, a simptomi se najčešće javljaju tek u uznapredovalom stadiju. U novom istraživanju nije utvrđena statistički značajna veza između pušenja ili konzumacije alkohola i povećanja izgleda za obolijevanje od raka jajnika. Znanstvenici napominju kako se rizik za rak jajnika smanjivao proporcionalno s povećanjem unosa kave ili kofeina iz drugih izvora. Konzumacija kave bez kofeina nije imala učinka na izglede za razvoj ovog oblika karcinoma.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr