Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Tamna čokolada za kontrolu dijabetesa

  

Sunčevo zračenje jače nego što se mislilo

  

Čokolada vam može sniziti krvni tlak

  

Mršavite spavajući!

  

Jogurtom protiv masnog tkiva

svi članci »

Anketa

 
Po završetku ljetovanja vaša koža je:
isušena, zategnuta i hrapava
glatka, meka i dovoljno hidratizirana
bez promjena



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Veza između dojenja i reumatoidnog artritisa

objavljeno u broju 60 (06/08)

Žene koje su dojile najmanje godinu dana imaju 50 posto manje izglede za razvoj reumatoidnog artritisa, objavili su švedski znanstvenici.

Uspoređujući podatke 136 žena s reumatoidnim artritisom s podacima prikupljenima od 544 zdrave ispitanice, istraživači sa sveučilišta u Malmoeu utvrdili su da žene koje su dojile manje od godinu dana imaju prosječno 25 posto manji rizik obolijevanja od reumatoidnog artritisa. Rezultati koje je objavio časopis Annals of Rheumatic Diseases sugeriraju da majčinstvo samo po sebi nema nikakav zaštitni učinak na reumatoidni artritis. Već je poznato da su žene izložene dvostruko većem riziku za tu bolest nego muškarci. Znanstvenici nisu otkrili mehanizam koji bi objasnio dobivene rezultate, a dodatno ih zbunjuje činjenica da dojenje povećava izlučivanje prolaktina, hormona koji stimulira imunološki sustav, te bi čak mogao povećati izglede za razvoj reumatoidnog artritisa. U istom istraživanju utvrđeno je i da korištenje kontracepcijskih pilula ne smanjuje rizik za reumatoidni artritis.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr