Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Genetska mutacija povećava rizik za rak dojke

  

Hrana bogata šećerom povećava rizik za fetuse

  

Prehrana utječe na kvalitetu spermija

  

Formula za sreću

  

Utjecaj virusa na rizik za rak pluća?

svi članci »

Anketa

 
Kada ste posljednji put bili na sistematskom pregledu?
unazad godinu dana
unazad dvije godine
prije više od dvije godine
prije više od pet godina
u sklopu redovitog školovanja



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Marihuana povećava izglede za srčani i moždani udar

objavljeno u broju 60 (06/08)

Česta konzumacija marihuane povezana je s povišenom razinom proteina u krvi koji može povećati izglede za srčani i moždani udar.

Američki znanstvenici s National Institutes of Health za potrebe studije analizirali su krv 18 osoba koje često konzumiraju marihuanu i 24 osobe koje je uopće ne konzumiraju. Pokazalo se da konzumenti marihuane imaju prosječno 30 posto višu razinu apolipoproteina C-III, proteina uključenog u metabolizam triglicerida (tipa masti koje su prisutne u krvotoku). Povišena razina proteina dovodi do povišenja koncentracije triglicerida te pridonosi povećanju rizika za aterosklerozu, a posljedično i za moždani i srčani udar, objavio je stručni časopis Molecular Psychiatry. Istraživači napominju kako aktivni sastojak marihuane po imenu THC uzrokuje pretjeranu stimulaciju receptora za marihuanu u jetri, dovodeći tako do pretjerane proizvodnje apolipoproteina C-III.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr