Utjecaj kave na plodnost žena
Pretjerana konzumacija kave kod žena koje imaju teškoća s plodnošću može dodatno smanjiti izglede za začeće, tvrde nizozemski znanstvenici.
Prateći više od 9000 žena koje su sudjelovale u postupcima za umjetnu oplodnju istraživači sa sveučilišta u Nijmegenu izračunali su da dnevna konzumacija više od četiri šalice kave izglede za prirodno začeće smanjuje za prosječno 26 posto. Znanstvenici napominju kako su njihovi nalazi ograničeni samo na žene koje su već imale teškoća s plodnošću. U istraživanju je utvrđeno i da konzumacija alkohola najmanje tri puta tjedno ima sličan učinak kao i pretjeran unos kofeina, a pušenje makar jedne cigarete dnevno i prevelika tjelesna masa imaju znatno izraženiji negativan utjecaj na plodnost. Znanstvenici procjenjuju da 36-godišnjakinja koja puši, pije previše kave i alkohola te ima preveliku tjelesnu masu, nakon tri neuspješna ciklusa in vitro fertilizacije ima samo 5 posto izgleda za prirodnu trudnoću. Žena te dobi koja ima normalnu tjelesnu masu, ne puši i ne pretjeruje s konzumacijom kofeina i alkohola, ima nakon tri neuspješna ciklusa in vitro fertilizacije oko 15 posto izgleda za prirodno začeće.
Izvor: http://www.pliva zdravlje.hr
|