Manje mesa - duži život?
Istraživanje njemačkih znanstvenika iz Centra za istraživanje raka pokazuje da ljudi koji jedu malo ili nimalo mesa prosječno žive znatno duže.
Znanstvenici kažu da uravnotežena vegetarijanska prehrana može smanjiti rizik obolijevanja od bolesti srca, nekih oblika raka i dijabetesa. Takva prehrana može smanjiti i razinu kolesterola te smanjiti izglede za pojavu bubrežnih i žučnih kamenaca. Istraživanje je trajalo od 1978. do 1999. godine, a sudjelovalo je gotovo 2 000 osoba u dobi od 10 do 70 godina. Svi ispitanici su jeli manje mesa od prosjeka, dok ga neki uopće nisu jeli. U cijeloj grupi je zabilježeno 40% smrtnih slučajeva manje nego u ostatku populacije sličnog dobnog raspona. Utvrđeno je i da potpuno izbjegavanje konzumacije mesa nije najzdraviji način prehrane - najzdraviji su bili ispitanici koji su ipak povremeno jeli meso.
Izvor: http://www.plivazdravlje.hr
|