Opća medicina

 ostali članci
  

Što možete očekivati na putovanju

  

Ne dajte da vas obilježi loš zadah

  

Mineral snage i moći

  

Molekula za višestruku primjenu

  

Guši me, nemam zraka!

svi članci »

Anketa

 
Što je odlučujuće za Vas pri izboru i kupnji kreme za njegu tijela?
reklama na televiziji
preporuka najbolje prijateljice
isprobana uz pomoć uzoraka
cijena



» Rezultati
» Ostale ankete

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Opća medicina

Ne preskačite doručak

Podijeli

Autor:
Ozren Podnar, prof.
objavljeno u broju 64 (02/09)

Ne preskačite doručak

Uspješna dijeta donosi gubitak težine tijekom spavanja i buđenje s apetitom za bogat doručak, koji daje energiju

Stranica: « 1 [2]

Na hrani štedite uvečer

Solidan doručak ublažit će osjećaj gladi tijekom dana, što će vas odvratiti od kasnijeg prejedanja i omogućiti vam da u konačnici unosite manje kalorija dnevno.

Tko želi izgubiti na težini, treba smanjiti unos hrane uvečer, a ne ujutro. Primjerice, slabašan jutarnji jogurt s nekoliko pahuljica uvećat će vašu glad tijekom dana, a osobito žudnju za slatkim. Zapamtite da je vaš zadatak, dok ste na dijeti, napuniti tijelo gorivom u prvom dijelu dana, a onda ga polako trošiti preko noći. I mršavjeti. 
Jak doručak s mnogo složenih ugljikohidrata i bjelančevina, od 500 do 700 kalorija, pruža dovoljno energije za redovite aktivnosti, čak i za sport, a da pritom napore ne doživljavamo kao pokoru. Takav objed donosi manju potrebu za hranom u nastavku dana, čime se stvara kalorijski deficit nužan za gubitak težine. 

Osim što smanjuje potrebu za hranom u nastavku dana zbog gladi, kvalitetan doručak obuzdava žudnju za hranom iz emocionalnih pobuda. Pravilna i ravnomjerna opskrbljenost organizma hranjivim tvarima potiče i normalizaciju hormonalnih procesa koji sudjeluju u reguliranju raspoloženja. Istraživanja su pokazala da ljudi, osobito žene, manje grickaju između obroka ako su pojeli doručak.

Doručak poboljšava i intelektualne kapacitete. Ljudima svih uzrasta treba doručak da budu na vrhuncu svojih mentalnih sposobnosti, jer i mozak troši energiju. Istraživanje objavljeno 2001. u američkom časopisu kliničke prehrane, pokazalo je da osobe koje jedu doručak bolje prolaze na testovima memorije.

Obratite pozornost na ono što se događa s vašom formom i s dnevnim unosom hrane onih dana kad pojedete doručak od 500 do 700 kalorija. Uočit ćete da se osjećate bolje, potpunije i sposobnije te da tijekom dana jedete manje, ili da vam je energetska potrošnja zbog bolje forme povećana. U oba slučaja vaše raspoloženje i produktivnost će biti u plusu, a izgubiti možete samo ono što i priželjkujete - višak kilograma.


Zašto ne doručkujemo?

Ankete pokazuju da je većina ljudi svjesna važnosti doručka, samo ne nalazi vremena za taj objed. Čini se kao da jutro proleti kad se žurimo otići na posao ili u školu. Natrpan dnevni raspored i ubrzan životni ritam znače da nas sve više štedi na vremenu zaobilaženjem doručka. Razlozi koje ljudi navode za odustajanje od doručka nisu nelogični, ali ni nepremostive zapreke. Neki jednostavno ne vole jesti ujutro, čak do te mjere da im se i jutarnji miris hrane gadi. Oni koji su vječno na dijeti žele izostavljanjem doručka smanjiti unos kalorija za nekoliko stotina. Treći ne uspijevaju ugurati obrok u kaos jutarnjeg rasporeda: pomaganje djeci pri odijevanju, vođenje psa u šetnju, odgovaranje na elektronske poruke, zamoran prijevoz prema poslu ili školi.

Stranica: « 1 [2]