Kavom protiv srčane aritmije?
Dobra vijest za kavopije: nekoliko šalica kave svaki dan može vam pomoći da izbjegnete hospitalizaciju zbog poremećaja srčanog ritma.
Istraživanje provedeno u Kaliforniji otkrilo je da ljudi koji piju četiri ili više šalica kave dnevno imaju 18 posto niži rizik od hospitalizacije zbog poremećaja srčanog ritma. Kod onih koji piju jednu do tri šalice rizik je niži 7 posto. U istraživanju je sudjelovalo 130.054 ljudi između 18 i 90 godina. Smanjenje rizika od 18 posto bilo je prisutno i kod muškaraca i kod žena, neovisno o etničkoj pripadnosti i sklonosti pušenju. "Pijenje kave povezano je sa sniženim rizikom od hospitalizacije zbog aritmije, ali ta povezanost ne upućuje na uzročno-posljedičnu vezu", rekao je autor istraživanja dr. Arthur Klatsky, kardiolog pri medicinskom centru Kaiser Permanente. "Taj bi podatak trebao utješiti ljude koji piju umjerene količine kave i uvjeriti ih da njihova navika vjerojatno neće uzrokovati aritmiju. Međutim, istraživanje ne znači da bi ljudi trebali piti kavu da spriječe probleme sa srčanim ritmom, nego da se oni koji imaju probleme s aritmijom ne trebaju suzdržavati od pijenja kave", zaključio je dr. Klatsky.
Izvor: Ivanhoe Newswire (Konferencija Američkoga srčanog udruženja o epidemiologiji i prevenciji kardiovaskularne bolesti.)
|