Crveno vino poboljšava vid?
Suprotno tvrdnjama da čaša vina svaki dan škodi, novo istraživanje daje naslutiti da bi zapravo mogla biti korisna.
Istraživanje na Washingtonovu sveučilištu u St. Louisu otkrilo je da resveratrol, prirodan sastojak crvenog vina, grožđa, borovnica i kikirikija, sprečava angiogenezu, odnosno rast novih krvnih žila, što je važan proces u nastanku karcinoma i bolesti oka. Uz to, zahvaljujući bjelančevinama koje sadrži, resveratrol usporava starenje i djeluje protiv stvaranja i rasta karcinoma. Voditelj istraživanja o učincima resveratrola na rast krvnih žila u oku, dr. Rajendra S. Apte, kaže da abnormalno širenje žila u oku vodi do ozbiljnih oštećenja vida u sklopu staračke makularne degeneracije i dijabetičke retinopatije. "Crveno vino i njegov spomenuti sastojak neposredno sprječavaju nastanak abnormalnih krvnih žila unutar i izvan oka. Otkrića do kojih smo došli ovim istraživanjem mogla bi imati golem učinak na naše razumijevanje bolesti karakteriziranih abnormalnom angiogenezom u oku i izvan njega." naglašava dr. Apte.
Izvor: Ivanhoe Newswire (The American Journal of Pathology, srpanj 2010.)
|