Hrana bogata šećerom povećava rizik za fetuse
Konzumacija hrane bogate šećerom u trudnoći povećava rizik za pojavu porođajnih defekata, kažu znanstvenici s University of California.
Uspoređujući prehranu 454 majke koje su rodile djecu s defektima kralješnice s prehranom 462 žene koje su rodile zdravu djecu, znanstvenici su zaključili da konzumacija velikih količina hrane bogate šećerom udvostručava rizik. Rizik za pojavu defekata kralješnice bio je četiri puta veći kod pretilih trudnica. Istraživači su se koncentrirali na hranu koja uzrokuje brzo povećanje razine glukoze u krvi, primjerice čokoladne kekse, med, neka osvježavajuća pića, bijeli kruh, bijelu rižu, krumpir, žitne pahuljice i kuhanu mrkvu. Znanstvenici vjeruju da nagli porast razine glukoze u krvi utječe na razvoj nerođene djece, posebno kralješnice. Stoga istraživači trudnicama preporučuju češću konzumaciju hrane koja rezultira sporijim rastom razine glukoze - zeleno povrće, svježe voće te tjesteninu proizvedenu od integralnog zrna.
Objavljeno: 1. 12. 2003.
Izvor: BBC News / http://www.plivazdravlje.hr
|