Dojenjem protiv bolesti srca
Dojenje dugoročno pozitivno utječe na prevenciju pojave visokoga krvnog tlaka, sugeriraju rezultati istraživanja britanskih znanstvenika.
U studiji znanstvenika s Bristol University utvrđeno je kako dojena novorođenčad ima manje izglede da će patiti od visokog krvnog tlaka u odrasloj dobi. Posljedica je toga i manji rizik obolijevanja od bolesti srca. U istraživanju je praćeno 4763 djece, a rezultati su ostali isti i nakon što su znanstvenici u obzir uzeli i druge čimbenike, poput porođajne težine i socio-ekonomskog statusa roditelja. Utvrđeno je i da produljeno dojenje dodatno smanjuje izglede za pojavu visokoga krvnog tlaka. Znanstvenici objašnjavaju kako majčino mlijeko sadrži nezasićene masne kiseline, za koje se vjeruje da sudjeluju u razvoju krvnih žila. Procjenjuje se da 40 posto novorođenčadi u razvijenim zemljama nikad nije bilo dojeno. Prethodna su istraživanja pokazala kako dojena djeca imaju manje izglede da će biti pretila.
Izvor: http://www.plivazdravlje.hr
|