Dojenje smanjuje rizik za bolesti srca
Istraživanje britanskih znanstvenika rezultiralo je novim dokazima da dojena djeca imaju manji rizik obolijevanja od bolesti srca u odrasloj dobi.
U istraživanju znanstvenika s Institute of Child Health sudjelovalo je više od 200 tinejdžera čiji je način prehrane proučavan još dok su bili dojenčad. Utvrđeno je da su ispitanici koje su majke dojile imali zdravije razine dobrog i lošeg kolesterola, a kod njih je uočena i niža razina C-reaktivnog proteina (CRP) povezanog s nastankom naslaga u krvnim žilama. Već su neka ranija istraživanja pokazala da majčino mlijeko smanjuje rizik od ateroskleroze. Specifičnost je novog istraživanja u tome što se temelji na podacima zabilježenim u ranom djetinjstvu ispitanika, a ne na sjećanju roditelja. Znanstvenici dobivene rezultate objašnjavaju time što dojena djeca rastu sporije od djece hranjene isključivo na bočicu, pa tako imaju manje izglede za pojavu bolesti srca, moždanog udara, visokoga krvnog tlaka, visoke razine kolesterola, pretilosti i dijabetesa. Neka ranija istraživanja pokazala su i da dojena djeca imaju manje izglede da će oboljeti od bolesti dišnog sustava, proljeva, gastroenteritisa te infekcija uha i mokraćnog sustava.
Izvor: http://www.plivazdravlje.hr
|