Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Australski znanstvenici dokazali vezu između stresa i bolesti

  

Dobrobit čaja

  

Antitijelima protiv Alzheimerove bolesti

  

Objašnjena veza između unosa kalorija i dugovječnosti

  

U svijetu se svakih 40 sekundi dogodi samoubojstvo

svi članci »

Anketa

 
Faktor za zaštitu od sunca birate prema:
Tipu kože
Dobi (djeca/odrasli)
Duljini planiranog boravka na suncu
Željenom intenzitetu preplanulosti



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Čokoladom protiv probavnih teškoća

objavljeno u broju 44 (10/05)

Istraživanje američkih i njemačkih znanstvenika pokazalo je da konzumacija tamne čokolade može ublažiti probavne teškoće.

Istraživači iz Children’s Hospital & Research Centera u Oaklandu u suradnji s njemačkim kolegama sa sveučilišta Heinrich Heine otkrili su da flavonoidi iz zrnca kakaa u tankom crijevu ograničavaju izlučivanje tekućine koja dovodi do proljeva. Prema njihovu mišljenju, flavonoidi bi mogli poslužiti kao temelj za proizvodnju prirodnih suplemenata namijenjenih ublažavanju simptoma proljeva. U istraživanju objavljenom u Journal of Nutrition znanstvenici su utvrdili da flavonoidi iz kakaa onemogućavaju djelovanje proteina po imenu CFTR koji u tankom crijevu regulira lučenje tekućine. Podaci pokazuju da se samo u SAD-u svake godine 2,4 milijuna posjeta liječniku odnosi na takve teškoće s probavom koji mogu dovesti do dehidracije, što je posebno opasno za djecu mlađu od pet godina te starije osobe. Podaci o korištenju kakaa u tretiranju proljeva zabilježeni su još u 16. stoljeću u Južnoj Americi, no tek je sada utvrđeno na čemu se temelji takav učinak.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr