Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Sastojak čokolade djelotvoran protiv kašlja

  

Pijte mutni sok od jabuke

  

Veza okoliša i gena

  

Novi test za rak pluća

  

Tamna čokolada za kontrolu dijabetesa

svi članci »

Anketa

 
Faktor za zaštitu od sunca birate prema:
Tipu kože
Dobi (djeca/odrasli)
Duljini planiranog boravka na suncu
Željenom intenzitetu preplanulosti



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Kava i čaj smanjuju opasnost od oštećenja jetre?

objavljeno u broju 45 (12/05)

Kava i čaj, prema mišljenju nekih znanstvenika, mogli bi smanjiti opasnost od nastanka oštećenja na jetri kod osoba koje konzumiraju previše alkohola, kod onih s oštećenjima zbog debljine ili onih koje imaju previše željeza u krvi.

U istraživanju što su ga zajedno proveli Državni institut za dijabetes, bolesti probavnog sustava i bubrega sa sjedištem u Washingtonu i tvrtka Social and Scientific Systems, na gotovo 10.000 osoba, utvrđeno je da su se kod osoba koje su dnevno konzumirale dvije šalice kave ili čaja, kronična oboljenja jetre smanjila za pola u odnosu na one koji su dnevno pili manje od jedne šalice dvaju napitaka. Znanstvenici su također upozorili da konzumiranje kave ne jamči zaštitu osobama koje imaju nekih drugih problema s jetrom, primjerice virusne infekcije. "Moram priznati da je još prerano poticati pacijente da povećaju unos kave i čaja u organizam, jer nisu provedena detaljna istraživanja te na njima moramo još raditi, no nadamo se da će naše otkriće biti od pomoći drugim znanstvenicima u njihovim istraživanjima o razvoju bolesti jetre", rekla je Constance Ruhl, koja je sudjelovala u istraživanju tijekom kojega su liječnici u 19-godišnjem razdoblju pratili 9849 pacijenata. U članku objavljenom u stručnom časopisu udruge američkih gastroenterologa Gastroenterology Ruhl i kolege napisali su kako vjeruju da je odgovor u kofeinu.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr