Stručne zanimljivosti

 ostali članci
  

Povezanost testosterona i Alzheimerove bolesti

  

Hormon gladi povezan s pamćenjem

  

U svijetu se svakih 40 sekundi dogodi samoubojstvo

  

Zašto bolesti srca teže pogađaju žene?

  

Konzumacija kave smanjuje rizik za rak jajnika

svi članci »

Anketa

 
Sredstva za njegu kože nakon sunčanja koristite:
redovito nakon svakog sunčanja
po potrebi
uopće ih ne koristim



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 

Stručne zanimljivosti

Konzumacija crvenog mesa povećava rizik od raka

objavljeno u broju 32 (10/03)

Znanstvenici s University of California kažu da putem konzumacije crvenog mesa u tkivo organizma ulazi potencijalno opasna molekula.

Po njihovom mišljenju, ova molekula može zbog poticanja štetnog odgovora imunološkog sustava prouzročiti nastanak bolesti srca i rak. Molekula po imenu Neu5Gc spada u skupinu šećera, ljudi je ne mogu proizvesti, no u visokim razinama je prisutna u janjetini, svinjetini i govedini. Nekoliko prethodnih istraživanja je konzumaciju crvenog mesa povezalo s povećanim rizikom obolijevanja od raka i bolesti srca, no ona su se usredotočila na zasićene masti i kemikalije koje nastaju za vrijeme termičke obrade mesa. U istraživanju provedenom na ljudima je utvrđeno da se Neu5Gc apsorbira u tkiva kao što su krvne žile te (budući da nije ljudskog podrijetla) da potiče djelovanje imunološkog sustava. Znanstvenici vjeruju da ova molekula nije odmah toksična te da šteta nastaje nakon njenog nakupljanja tijekom godina. Po njihovom mišljenju, Neu5Gc bi mogla biti i jedna od glavnih prepreka u pokušajima transplantacije životinjskih organa ljudima.

Izvor: http://www.plivazdravlje.hr