Teme

  

Tema broja

   

Alergologija

   

Baromedicina

   

Biljna ljekarna

   

Dermatologija

   

Dijabetologija

   

Estetska kirurgija

   

Fizikalna terapija

   

Ginekologija i porodništvo

   

Hitni medicinski postupci

   

Imunologija

   

Infektologija

   

Interna medicina

   

Iz strane literature

   

Javno zdravstvo

   

Kirurgija

   

Klub Avéne

   

Kontaktologija

   

Kultura tijela

   

Logopedija

   

Mali, korisni savjeti

   

Medicinski leksikon

   

MediSense klub

   

Neurologija

   

Nutricionizam

   

Oftalmologija

   

Opća medicina

   

Ortopedija

   

Otorinolaringologija

   

Pedijatrija

   

Predstavljamo knjige

   

Prevencija

   

Priroda i zdravlje

   

Psihijatrija

   

Psihologija

   

Pulmologija

   

Reumatologija

   

Samoliječenje

   

Sport i rekreacija

   

Stomatologija

   

Stručne zanimljivosti

   

Traumatologija

   

Udruge oboljelih

   

Urologija

   

Vi pitate - mi odgovaramo

   

Vodič kroz pretrage

   

Školska medicina

  

Stručno-promotivni članci

Anketa

 
Ukoliko imate vaginalne tegobe, kao što su svrbež, iritacija, suhoća, pojačan iscjedak ili iscjedak neugodna mirisa, za pomoć ćete se obratiti:
ginekologu
liječniku obiteljske medicine
ljekarniku
informirati se iz medija i edukativnih letaka
pitati blisku prijateljicu
čekati da simptom prođe sam od sebe



» Rezultati
» Ostale ankete

 

Pretraživanje
 
Newsletter
 
Obavijesti
Najnovije istraživanje povezuje kakaove flavanole s pozitivnim učinkom na disfunkciju krvnih žila uzrokovanu dijabetesom
30.05.2008.

McLean, Virginia (svibanj, 2008.) - Znanstvenici su ustanovili da konzumacija kakaovih flavanola - prirodnih sastojaka koji se nalaze u zrnima kakaa - može pomoći oboljelim od dijabetesa tipa 2.

U prvoj studiji takve vrste, koju je nedavno u časopisu Američkog zavoda za kardiologiju objavila međunarodna skupina znanstvenika, nagovještava se da bi svakodnevna konzumacija pića bogatih kakaovim flavanolima mogla imati pozitivan učinak na disfunkciju krvnih žila uzrokovanu dijabetesom. Nakon tridesetodnevnog testnog razdoblja, kod ispitanika koji su redovito konzumirali napitke bogate kakovim flavanolom pripravljenim korištenjem Marsovog Cocoapro® procesa izmjereno je 30 postotno poboljšanje funkcije krvnih žila.

Smanjenje funkcije krvnih žila svojstveno je za ranu fazu razvoja krvožilnih bolesti poput ateroskleroze. Za više od 20 milijuna Amerikanaca koji boluju od šećerne bolesti spomenuta oštećenja krvožilnog sustava mogu za posljedicu imati srčane bolesti ili infarkt, koji je uzrok dviju trećina smrti vezanih uz dijabetes. Unatoč uspješnoj kontroli i medicinskom liječenju dijabetesa, odrasli dijabetičari i dalje često pate od disfunkcije krvnih žila, što znanstvenicima pruža motivaciju u daljnjoj potrazi za novim farmakološkim i prehrambenim mogućnostima poboljšanja zdravlja i kakvoće života oboljelih.

"Budući još uvijek svjedočimo razornim posljedicama dijabetesa, unatoč dostupnosti standardnih medicinskih terapija, sve se više okrećemo promjenama životnih navika i novim pristupima koji nam mogu pomoći u smanjivanju zdravstvenih rizika vezanih uz tu bolest", izjavio je dr. Paul Zimmet, ravnatelj australskog Međunarodnog instituta za dijabetes. "Iako je neophodno provesti dodatna istraživanja, ova nam studija dokazuje nevjerojatan potencijal za buduće terapije zasnovane na flavanolu."

Studija je provedena kako bi se istražili i kratkotrajni i dugotrajni učinci kakao napitaka bogatih flavanolom na krvne žile odraslih dijabetičara. U njenom prvom dijelu sudjelovali su odrasli bolesnici s dijabetesom tipa 2 - dio populacije sa smanjenom funkcijom krvnih žila, što znači i povećanim rizikom od krvožilnih bolesti - koji su uz standardnu terapiju lijekovima konzumirali i pomno analiziran i standardiziran kakov napitak, pripravljen korištenjem Marsovog Cocoapro® procesa, koji je sadržavao različite razine flavanola - od 75 do 963 miligrama, nakon čega im je tijekom nekoliko sati mjerena funkcija krvnih žila. Istraživači su otkrili povezanost između unesenih doza flavanola i trenutnih poboljšanja FMD-a ("flow mediated dilation" - mjera zdravstvenog stanja krvnih žila, tj. sposobnost njihova opuštanja).

U tridesetodnevnom istraživanju koje je uslijedilo, ni ispitanici ni kliničko osoblje nisu znali koji se parametri promatraju, čime se osigurala maksimalna objektivnost dobivenih podataka. U tom su razdoblju bolesnici tri puta dnevno konzumirali ili kakao napitak bogat flavanolom (321 mg) ili kontrolni kakao napitak (25 mg) koji su sadržavali jednaku količinu kalorija, hranjivih tvari i ostalih kakaovih spojeva poput teobromina i kofeina.

Uz trenutna poboljšanja FMD-a odmah po uzimanju flavanola, u sudionika su, nakon tridesetodnevne redovite konzumacije, zabilježena i kontinuirana poboljšanja funkcije krvnih žila (porast FMD-a od 30 posto u odnosu na vrijednost izmjerenu na početku istraživanja).

"Ostali smo ugodno iznenađeni mjerom u kojoj kakaovi flavanoli utječu na funkciju krvnih žila ispitanih bolesnika", izjavio je voditelj Marsovog znanstvenog tima, dr. Harold Schmitz. "Ukoliko sama konzumacija flavanola iz kakovih napitaka, uz standardnu terapiju lijekovima, može imati tako snažan utjecaj na poboljšanje funkcije krvnih žila rizične populacije dijabetičara, implikacije na zdravlje i kvalitetu života mogle bi biti iznimno značajne."

Iako je ova studija dala vrlo obećavajuće rezultate, istraživači naglašavaju da je za dokazivanje kliničke važnosti hrane bogate flavanolom u kontekstu oboljenja krvožilnog sustava nužno provesti još nekoliko opsežnih istraživanja.

Istraživanja flavanola
Suprotno čestim medijskim navodima, sva dosadašnja istraživanja flavanola pokazuju da su učinci kakovih flavanola na krvožilni sustav neovisni o njihovim antioksidanskim svojstvima koja pokazuju u laboratoriju, izvan ljudskog tijela. Dok se nastavlja provođenje istraživanja moguće uloge flavanola u poboljšanju funkcija krvotoka, brojne već dovršene studije sugeriraju da konzumacija kakaovih flavanola može imati važne pozitivne učinke na tjelesni krvožilni sustav. Osim što su pokazala da se na liječenje i prevenciju kardiovaskularnih bolesti može utjecati i prehranom, dosadašnja su istraživanja ukazala i na nove mogućnosti primjene kakaovih flavanola kod demencijskih poremećaja, kožnih oboljenja i starosne disfunkcije krvnih žila.

Smjerovi razvoja budućih istraživanja kakaovih flavanola
U posljednjih petnaest godina, kompanija Mars je izravno ili posredno sudjelovala u znatnom dijelu istraživanja na području kakaovih flavanola čija su saznanja objavljena u stručnoj i znanstvenoj literaturi. Suradnjom s vodećim svjetskim istraživačkim ustanovama, Mars nastavlja utirati put u istraživanju prehrambenih i medicinskih potencijala kakovih flavanola.

Marsova posvećenost strogom znanstvenom pristupu u istraživanjima odražava se u više od stotinu neovisnih stručnih osvrta na njihove rezultate kao i u više 80 patenata koje kompanija trenutačno posjeduje. Tako je Mars razvio i zaštitio revolucionaran Cocoapro® proces kojim se omogućava zadržavanje veće količine prirodnih kakaovih flavanola. Klinički kakaovi prašci proizvedeni Cocoapro® procesom detaljno su analizirani kako bi se utvrdila količina hranjivih tvari te razina i profil flavanola. Kompanija Mars će, putem novoosnovanog botaničkog ogranka, nastaviti razvijati i primjenjivati vodeće analitičke metode i standarde kako bi proveli daljnja istraživanja biomedicinskog potencijala kakaovih flavanola. Za dodatne informacija o brojnim istraživanjima flavanola posjetite www.healthycocoa.com.

Globalna posvećenost održivom uzgoju
Kompanija Mars već desetljećima potpomaže suradnju industrije kakaa i vodećih znanstvenika u srodnim područjima kako bi se organizirali i financirali razni istraživački programi. Uz istraživanja zdravstvenog potencijala kakaa, Mars ulaže i dodatne napore kako bi na globalnoj razini proizvođačima kakaa, njihovim obiteljima i zajednicama ukazali na ekološke i socijalno-ekonomske prednosti održivog uzgoja. Ti programi uključuju obrazovanje i obuku uzgajivača, razvoj usjeva otpornih na bolesti i štetočine, kao i druga inovativna istraživanja na području uzgoja kakaa. Za više informacija posjetite www.cocoasustainability.mars.com.

» arhiva