Teme

  

Tema broja

   

Alergologija

   

Alternativna medicina

   

Baromedicina

   

Biljna ljekarna

   

Dermatologija

   

Dijabetologija

   

Estetska kirurgija

   

Fizikalna medicina

   

Fizikalna terapija

   

Ginekologija i porodništvo

   

Hitni medicinski postupci

   

Homeopatija

   

Imunologija

   

Infektologija

   

Interna medicina

   

Iz strane literature

   

Javno zdravstvo

   

Kirurgija

   

Klinička istraživanja

   

Klub Avéne

   

Kontaktologija

   

Kultura tijela

   

Logopedija

   

Mali, korisni savjeti

   

Medicinski leksikon

   

MediSense klub

   

Neurologija

   

Nutricionizam

   

Oftalmologija

   

Opća medicina

   

Ortopedija

   

Otorinolaringologija

   

Pedijatrija

   

Predstavljamo knjige

   

Prevencija

   

Priroda i zdravlje

   

Psihijatrija

   

Psihologija

   

Pulmologija

   

Reumatologija

   

Samoliječenje

   

Sport i rekreacija

   

Stomatologija

   

Stručne zanimljivosti

   

Traumatologija

   

Udruge oboljelih

   

Urologija

   

Vi pitate - mi odgovaramo

   

Vodič kroz pretrage

   

Školska medicina

  

Stručno-promotivni članci

Anketa

 
Kad kupujete proizvode za njegu kose, odabirete li više proizvoda iz jedne linije (npr. šampon, balzam, maska/serum)?
da
ne



» Rezultati
» Ostale ankete

Pretraživanje
 
Newsletter
 
Obavijesti
Kakao flavanoli mogli bi udvostručiti stanice koje obnavljaju i održavaju krvne žile
02.09.2010.

McLean (SAD) / Zagreb, kolovoz 2010 - Najnovije istraživanje, koje je proveo tim međunarodno poznatih istraživača, uključujući i znanstvenike iz kompanije Mars, Incorporated ukazuje na činjenicu da kakao flavanoli mogu biti dio zdrave prehrane osoba s kardiovaskularnim bolestima. (Svaka druga smrt u Hrvatskoj je prouzročena kardiovaskularnim bolestima).

Ova važna studija, objavljena u prestižnom časopisu Journal of the American College of Cardiology (JACC), ustanovila je da dnevni unos kakao flavanola udvostručuje broj cirkulirajućih angiogeničnih stanica u krvi. Ove stanice obnavljaju krvne žile i održavaju funkciju te na taj način doprinose zdravlju krvnih žila. Slaba funkcija krvnih žila je jedna od najranijih faza razvoja kardiovaskularne bolesti, uključujući koronarnu arterijsku bolest. Kao što navodi studija objavljena 2005. godine u New England Journal of Medicine, povećana razina cirkulirajućih angiogeničnih stanica također je povezana sa smanjenjem smrtnosti uzrokovane kardiovakularnim bolestima.
Drugo najsuvremenije istraživanje pokazalo je da psihička aktivnost i eksperimentalna terapija lijekovima može povećati razinu kalcija u koronarnoj arteriji. Međutim, studija objavljena u JACC-u je prva koja pokazuje prednosti takve prehrambene intervencije. U tom pokusnom prehrambenom istraživanju, koje je rađeno na principu slučajnog odabira te je bilo anonimno i kontrolirano, dio sudionika je dva puta dnevno kroz 30 dana pio kakao s visokim udjelom flavanola, koji je sadržavao kakao napravljen putem Mars Cocoapro® procesa (koji garantira stalnu razinu flavanola), dok je drugi dio pio kakao s niskim udjelom flavonola, odgovarajuće hranjivosti.
Studija je također pokazala da konzumacija kakaa s visokim udjelom flavanola značajno smanjuje sistolički krvni tlak koji je jedan od glavnih uzroka infarkta i srčanih bolesti. Ujedno se poboljšala i funkcija krvnih žila za 47 posto u odnosu na konzumaciju niske stope flavonola kod odraslih ljudi koji uzimaju pravilnu dozu lijekova, a boluju od teških kardiovaskularnih oboljenja. Ovo istraživanje podržava prethodno objavljene rezultate istraživanja Marsovih znanstvenika i njihovih znanstvenih suradnika koji su otkrili pozitivnu korelaciju između konzumacije kakao flavanola i naknadnog poboljšanja dilatacije uzrokovane protokom krvi, što omogućuje procjenu zdravlja krvnih žila, odnosno mogućnosti opuštanja krvnih žila.

"To je najbolje od oba svijeta. Nismo često u mogućnosti identificirati tvar iz prirodne hrane koja nam uz tradicionalni medicinski tretman može dodatno koristiti ", izjavio je dr. sc. Carl Keen, profesor nutricionizma i interne medicine na Sveučilištu Kalifornija u Davisu i jedan od autora istraživanja. "A ono što je možda najvažnije, po prvi put smo otkrili da kakao flavanoli vjerojatno mogu mobilizirati važne stanice koje mogu obnoviti oštećenja na krvnim žilama. Koristi su nevjerojatno značajne, a nikakvi suprotni učinci nisu opažen"“, nadodao je autor studije dr. Christian Heiss sa Sveučilišta Heinrich-Heine.

"Skoro dva desetljeća Mars, Inc. zajedno s akademskim partnerima proučava kakao flavanole", izjavio je dr. sc. Hagen Schroeter, znanstvenik Mars, Inc. i autor studije. "Ovo je jedno od najfascinantnijih i vjerojatno najdalekosežnijih pronalazaka koje smo otkrili zadnjih godina, a otvara nam posve nove mogućnosti u istraživanju i razumijevanju utjecaja kakao flavanola na ljudsko zdravlje. Naravno, potrebno je još mnogo istraživanja koja će potvrditi i nadograditi ova opažanja, ali smo zaintrigirani mogućnošću flavanola u kontekstu dijetnih i farmaceutskih strategija za prevenciju i tretman kardiovaskularnih bolesti.

Kakao flavanoli - dokazni materijal

Brojna prethodno objavljena istraživanja navela su pretpostavku bitnog pozitivnog učinka kakao flavanola na funkciju cjelokupne mreže krvnih žila. Ipak, unatoč tvrdnjama koje se često iznose u medijima, cjelokupno istraživanje pokazuje kako je utjecaj kakao flavanola na kardiovaskularni sustav nezavisan od općenitog "antioksidans" učinka kojeg kakao flavanoli polučuju za vrijeme testa u epruveti. Istraživački materijal ne navodi samo činjenicu da nam kakao flavanoli mogu ponuditi dijetalni pristup za održavanje i zdravlje kardiovaskularne funkcije, nego ističe i nove mogućnosti intervencija temeljenih na kakao flavanolima koje su u korelaciji s disfunkcijom krvnih žila u starijih osoba i krvožilnim komplikacijama izazvanih dijabetesom tipa 2.

Predanost Marsa u istraživanju kakaa

Istraživanja kakaa i kakao flavanola su značajna, a Mars, Inc. je trenutačno vodeća kompanija na tom području s više od 80 patenata te više od 100 objavljenih i potpomognutih znanstvenih publikacija koje su rezultat suradnje s institutima diljem svijeta, uključujući sveučilište u Düsseldorfu i Sveučilište Kalifornija u Davisu. Iako istraživanje jasno ukazuje na poveznica između kakao flavanola i ljudskog zdravlja, spojevi te biljke su lako uništivi prilikom standardne obrade kakaa. Tijekom svih godina znanstvenog istraživanja i iskustva u proizvodnji, znanstvenici Mars, Inc. razvili su proces u kojem se smanjuje podložnost kakaa visokim temperaturama čime se pomaže očuvanju kakao flavanola unutar zrna. Patent u vlasništvu Mars, Inc., proces Cocoapro®, osigurava nam dostavu sastojaka kakaa sa stalnim visokim udjelom kakao flavanola. Ukoliko želite saznati više o istraživanju kakao flavanola, posjetite www.HealthyCocoa.com.

» arhiva